Sal’tare
De acum trei ani de cand m-am apucat de blogging am invatat un lucru simplu: NU EXISTA PROPORTII OPTIME PENTRU ACESTE TREI ELEMENTE! Si voi incerca sa le iau la puricat cate putin pe fiecare!
- SOCIALIZAREA
Blogosfera si lumea ON-LINE sunt ca un bol in care se aduna bilele in functie de cum inclini. Si astazi bolul poate fi mare si suprafata in care se aduna bilele imensa. Asa ca respectivul eveniment are parte de o mare audienta. Iar maine bila se face mica, pentru ca si oamenii activi sunt putini. Si evenimentul oricat de „patrunzator” ar fi, nu reuseste sa tace decat acele cateva bile care sunt active in el. Asa ca socializarea poate fi facuta cat se poate de corect si indeplinind toate conditiile pe care le vreti. Cat timp AUDIENTA nu este, eficienta nu este. Asa ca ea trebuie facuta cat se poate de activ in momentele cheie. Bobby la RoTwitter Conference spunea ca sunt ore bune la care sa twitteresti pentru promovare eficienta (12-15 si 20-23). Poate, insa am avut cazuri in care am dat un TWIT la 3 dimineata si din cauza ca subierctul era incitant (sex) am avut sansa sa il vad vreo 2 zile RT-uri la greu. Asa ca doar cu o conditie indeplinita nu e de ajuns. Sigur ca socializarea prin intermediul acestei platforme iti aduce si un pic de FUN, insa ca si socializarea pe site-uri de DATING sau pe messenger si aici exista si pericolul dependentei, insa exista si solutii. Socializarea insa nu inseamna doar TWITTER. Comentariile pe alte bloguri reprezinta un alt exercitiu de socializare. Doar ca si aici e o intreaga stiinta. DO FOLLOW e o conditie pe care multi o adauga la „cele necesare succesului”. Doar ca si aici ne pasc pericole. Vazand ca ele ne aduc vizitatori, suntem tentati sa uitam sa scriem frumos si bine pe blogurile sau site-urile proprii si devenim usor usor din ON-LINE-eri sau bloggeri COMENTATORI PROFESIONISTI. Si ultimul, dar nu cel din urma tip de socializare este intalnirea FACE-TO-FACE. Astea tre’ sa recunosc ca mi-au adus cele mai multe spike-uri de trafic. E frumos, insa daca vrei sa folosesti cresterea cat se poate de eficient tre’ sa gandesti rapid alte texte care sa ii prinzi macar pe o parte cei care au ajuns acolo. Uite de exemplu la mine nasterea mandra-mii a fost un motiv bun ca eu sa descopar alte bloguri de parinti si ei la randul lor sa descopere catogoria mea Jurnal de tatic. Doar ca pentru asta iti trebuie mult timp sa gandesti chestii din astea, iar la mine de cand a aparut fecioru, timp nu prea mai e, insa voi care sunteti inca necasatoriti, studenti sau elevi si cat timp aveti inca mult mai mult timp liber, ganditi asemenea „campanii” daca vreti cresteri sanatoase de trafic. In rest amintesc in treacat guest post-urile sau plugin-uri de promovare - Despre tema asta mai ziceam eu acum vreo 6 luni, cam asa. Insa degeaba ziceam. Pentru ca munca e grea frate. Si cand le spui oamenilor ca Jeg sta cam 2-3 ore ca sa faca un articol se uita la tine cu ochii cat cepele. Si te mai si intreaba scarbiti:
DA’ CE FRATE MA APUC SA SCRIU O CARTE?
Nu fratik, nu scrii o carte, insa pentru a fi luat in seama,in conditiile in care esti doar un mic vierme incepator, tre’ sa storci creierasul pana iti baseste idei geniale. Altfel nu vei fi decat unul din miile de oameni care tin un jurnal ON-LINE. Sigur ca nu e o conditie obligatorie ca fiecare din noi sa stam 2 ore, insa important e ca textul sa aiba multa informatie si frumos exprimata si frumos organizata
- Si uite ca ultimul cuvant ne-a adus si la a treia componenta a exprimarii in ON-LINE si de care am vrut eu azi sa ma ocup – INFORMATIA. La inceput si cand descoperi netul sau Free Sharing-ul (DC++ & Torrents) sau bloguri ai vrea sa iei sau sa le citesti pe toate. Toate ti se par importante. Si te trezesti cu READERUL plin cu vreo 600 de feed-uri sau cu hard-ul plin sau ca urmaresti pe TWITTER 6-700 de oameni, insa nu te ajuta cu nimic. Citirea lor sau tragerea informatiei in ritmul cu care ai inceput nu mai aduce nici un plus. Ba mai mult aduce un minus prin ocuparea timpului aiurea.Si atunci solutia e ca si aici sa te organizezi. Stiu ca suna un pic cam „pe interes” (vorba manelistilor), insa calitatea nu o vei obtine decat daca iti canalizezi energiile doar in cateva directii sau si mai bine intr-una singura (asa numita NISARE A INFORMATIEI)
Cam astea au fost enigmele, ideile si solutiile mele pe tema ON-LINE/BLOGGING. Solutia combinarii lor optime inca nu am gasit-o, insa m-am gandit ca poate imi dati voi un algoritm smecher!
Andrei
KIP IN TACI
Pe de o parte sunt cei care produc conţinut, pe de altă parte sunt consumatorii de conţinut. Eu fac parte din a doua categorie (si le mulţumesc zi de zi celor din reader 😀 intr-o zi, voi publica lista 😛 ) Nu sunt foarte prezent pe twitter, dar citesc tot de la cei pe care-i urmăresc. Şi lor le mulţumesc! Nu comentez foarte des, cu toate că de schiţat – abandonat, mă ‘ocup’ deseori 🙁
Aşa că, cu tot respectul, nu are tata algoritm şmecher…Aleluia! Schiţat, finisat, publicat :)))))
.-= puiu´s last blog ..Zilele Galaţiului 2009 =-.
Mda, e bine ca totusi (din cand in cand) iti gasesti timp sa incurajezi pe nul ca mine. Si tre’ sa recuosc ca de multe ori cuvintele tale frumose mi-au oferit buna dispozitie si „un pas” inainte!
P.S. asteptam lista si cuvinte despre cei care o compun! 😉
Eu am identificat trei categorii de articole pe bloguri:
– articole intocmite cu transpiratie, pe care nu le poti lectura intr-o mica pauza; datorita nr mai mare de subiecte abordate, e foarte greu sa moderezi comentariile
– articole care comunica o parere a bloggerului vizavi de un anumit subiect; permit o dezbatere liniara la comentarii;
– articole postate doar ptr a genera trafic – fara comentarii
Eu nu sunt vanator de trafic pe blog.
.-= Tudor´s last blog ..Primul oraş din România cu internet wirless GRATUIT =-.
Sa stii ca imi place tare mult clasificarea asta! 😉
astept noi postari , dragut!
pai postarea asta e din noiembrie anul trecut! Sunt altele mai noi! 😉