Seo campanii de promovare
Seo campanii de promovare

Ce este promovarea online? Beneficii, metode si instrumente

Azi vom vorbi despre un „cartof fierbinte” al online-ului si anume promovarea online. De ce ii spunem cartof fierbinte? Pentru ca de multe ori in ultimii ani a fost facuta neprofesionist si a adus celor in cauza, mai multe deservicii, decat servicii. Si ca sa nu lungim aiurea discutia, va spunem din start ca ne propunem sa raspundem la intrebarile clasice:

CE? CUM? CAT? Sigur ca raspunsurile nu ne imaginam ca vor fi solutii MINUNE pentru oricine. Nici nu ne dorim acest lucru, pentru ca stim clar ca un astfel de demers este Imposibil, dar speram sa fie o idee sau un start pentru fiecare dintre voi. V-am captat atentia? Atunci haideti cu noi intr-o mica aventura in „promovarea online”.

Ce este promovarea online? Beneficii, strategii & instrumente de promovare online care aduc rezultate afacerilor

Evident ca daca avem o intiativa in online-ul romanesc avem intrebari despre promovarea online si mai ales despre promovarea in online-ul romanesc. Marele avantaj al prezentului este faptul ca experienta si expertiza anilor ce au trecut ne-au adus evolutie. Sa nu mai spunem ca trecerea prin perioada Pandemiei ne-au obligat sa facem un salt.

Un salt in tot ceea ce insemna online si mai ales migrarea tuturor afacerilor si in online sau total in online. Doar ca pentru cei care nu aveau un istoric in acest mediu este greu sa „arda etape rapid”, pentru a ajunge „scurt si la obiect” in contemporaneitate.

Ce este promovarea online? ­Promovarea online este una dintre cele mai usoare metode prin care o initiativareuseste să se faca cunoscuta. Totul se poate face intermediul reclamelor de pe diverse website-uri sau cu ajutorul motoarelor de căutare (gen Google).

Ai o afacere sau o organizatie non-guvermnamentala care se bazează pe conexiunea la internet. Si ce iti doresti? Să aiba un profit sau succes cat mai mare? Solutia este „la un click distanta”, insa conteaza foarte mult sa o facem corect si in raport cu toate noutatile acestui domeniu.

De ce sa ma promovarea online? sau De ce ar trebui TU sa te promovezi in online?

Pentru ca internetul este la un click distana de oriunde te-ai afla. Fie ca vorbim de telefon, tableta sau desktop, acum internetul este peste tot. De aceea este foarte relevant ca sa poti fi gasit tu si afacerea sau organizatia ta, de cei care au nevoie de asemenea produse sau servicii.

Sa avem in vedere anii care au trecut cu pandemia si mai ales anii care vin (deloc promitatori din punct de vedere al linistii). Si cred ca trebuie sa fim adaptati si mereu aproape de clientii care vor sa ne gasesca. Iar acest lucru nu poate fi obtinut decat daca stim din start cum se face promovarea online a unei campanii si cum ar trebui sa ne raportam la rezultatele obtinute. Pentru ca este de multe ori si acesta un aspect pe care unii dintre „jucatori” nu il iau in calcul atunci cad intra in „jocul pietei”.

Pe de alta parte…

… fiecare dintre noi suntem diferiti gandim ideile de afaceri sau initiativele diferit. Unii vor să un site care sa promoveze idei sau organizatii non-profit. Altii intra in acest „carusel” gandindu-se la profit. Si nu spunem ca este rau, ci doar ca posibilitatile sunt diferite. Dat indiferent de ce vrem sa facem în mediul online, la fel cum am spus și mai sus, avem nevoie de promovarea online ca de apa. Iar în momentul în care alegem Internetul avem posibilitati nelimitate. Printre toate aceste „nelimitate” cred ca merita amintitie urmatoarele:

– ușurința de utilizare a uneltelor pe promovarea online,
– costurile mult mai mici (in comparatie cu promovarea clasica (fizica)),
– Si probabil cel mai important aspect, atingerea unui număr mult mai mare mare de persoane, prin metodele facile de contactare a lor.

E avantajoasa promovarea online?

Raspunsul la aceasta intrebare nu e deloc sigur si depinde foarte mult de domeniul in care activati. Sau mai depinde si de produsele sau serviciile pe care le oferiti si de felul in care este facuta campania de promovare. Nu exista o „solutii minune” care sa garanteze succesul in online pentru că Internetul este „un animal in continua miscare”. Dar exista strategii de promovare si pasi ai acestora, care ofera perspective foarte bune pentru promovarea online si implementare a noilor idei.

Cum iti promovezi afacerea online?

In prima faza, trebuie sa stim foarte detaliat pe ce bazeaza ideea dumneavoastra. Apoi ar trebui sa aveti un blog sau o pagina web unde sa doriti crearea de conținut sau unde sa doriti sa vindeti produse. Si evident ca in calatoria noastra ajungem la urmatorul pas. Iar acest urmator pas este foarte bine reprezentat de intrebarea:

Cum iti faci cunoscuta initiativa (indiferent ca vorbim de una comerciala sau una non profit)?

Si posibilitatile sunt multiple:

  • Cea mai cunoscuta si folosita in trecut la categoria promovarea online, dar si in prezent ar fi trimiterea site-map-ului initiativei noastre diverselor motoare de căutare sau afișarea pe cat mai multe site-uri. Si afisarea se poate face prin diverse metode:
    – comentarii la articole,
    – pingback-uri,
    – link exchage-uri (mostenite din vechime)
    – cumpararea de linkuri
    – sau sustinerea unor initiative cu „cross-link promotion”

Ultimii ani au adus explozia Social Media si evident ca promovarea prin intermediul platformelor de social media și utilizarea unor softuri care se ocupă cu SEO (Search Engine Optimization) au fost in ultimul timp alegerea multora.

Instrumente pentru promovarea online

Mediul online vine să completeze metodele tradiţionale in cadrul conceptului promovarea online cu o serie de metode de comunicare instantanee, la un cost redus şi cu un nivel foarte exact de segmentare a pieţei. Există o serie de metode de promovare în online: site-ul în sine, publicitatea plătită (prin anunţuri, prin bannere, prin clipuri). Sau optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare,  promovarea prin reţelele de socializare, promovarea prin parteneri şi afiliaţi şi prin newslettere.

Cu ajutorul marketingul online, compania poate să atragă un număr foarte mare de potențiali clienți prin intermediul dezvoltării unui site web, oferind totodată posibilitatea îmbunătățirii imaginii actuale a companiei.

Ce inseamna pagina de internet?

Noțiunea de site web provine din expresia engleza ”web site” si denumeste o grupa de pagini web multimedia, accesibile pe Internet si care sunt conectate prin hiperlinkuri.

Pagina de internet este privita azi ca o carte de vizită a oricarei initiative, fiind azi si legatura dintre vizitator si entitate/companie. Acestea pot fi privite din mai multe perspective, cum ar fi cea a unui canal de impartire a informatiei, a unui mijloc de promovare, a oricarei initiate indiferent ca vorbim de magazine sau organizatii non-guvernamentale.

Care este rolul paginii de internet?

Rolul site-ului web este de a-i determina pe consumatorii potentiali să-l viziteze (in prima faza a aventurii numita promovarea online). Si dupa ce descopera informatiile din acesta sa faca Achizitia. Evident ca de cele mai multe ori consumatorii acceseaza  o pagina datorita activitatilor clasice de marketing .

Unul dintre principalele obiectivele cele mai importante care sunt urmărite in cazul unei pagini este ca aceasta sa aduca un aflux mare de vizitatori (trafic) si implicare. Asa ca obtinerea unui feedback mai puternic din partea acestora este un MUST. Pentru a crea insa o pagina eficienta se iau în considerare principalele obiective gen:

  • prezentarea imaginii companiei și consolidarea acesteia in piata
  • promovarea produselor si/sau serviciilor integrate ale companiei,
  • captarea increderii partenerilor pe si de pe  pagina companiei
  • atragerea vizitatorilor si petrecerea unui timp indelungat pe site
  • oferta si pagia companiei trebuie sa aibe ceva diferit fata de concurenta

Si toate acestea se pot face cu ajutorul unor „unelte” tare folositoare: 

Facebook Ads

Facebook ACEA RETEA socială ce a fost lansată în februarie 2004 si care (fie ca vrem sa acceptam sau nu, a schimbat lumea ultimilor ani). Pentru a putea folosi FACEBOOK, utilizatorii trebuie sa se înregistreze si sa aibe profil personal. Ce se intampla aici? Puteti adauga alti utilizatori ca prieteni si puteti comunica cu ei. In plus, utilizatorii se pot alatura sau pot crea grupuri de interes comun si va puteti organiza prietenii în funcţie de criteriile preferate.

Instagram Ads

Instagram este o reţea socială ce a fost lansată în 2010 de Kevin Systrom si Mike Krieger. Ea a fost un „fenomen” la vremea aparitiei ei pentru ca era realizata pentru fotografii si/sau videoclipuri realizate si urcate direct de pe un smartphone. Si dupa fulminanta sa ascensiune INSTAGRAM a fost cumparat de Facebook in 2012. Si a o curiozitate a anului 2014, care este posbil sa fie si acum „realizabila”:

  • Cel mai utilizat hashtag al anului 2013 este #love.
  • Se crede că probabilitatea de a primi like-uri creşte cu 24% maimare, daca aveti in poza culoarea dominantă albastru.
  • Ziua de joi este (sau poate ca ERA) ziua în care cele mai multe companii din top Forbes 500, postează pe Instagram. Cu toate acestea, ziua de sâmbătă este cea mai eficientă. Intervalul ideal de postare fiind orele 09 – 20.

Google ADS

Ce este Google Ads? In principiu el este instrumentul de promovare oferit de Google care este util in orice etapa de dezvoltare a unui proiectul si se integrează super-usor in oricare campanie de marketing. Multe articole de specialitate vor aminti termenul Google Adwords. De ce? Pentru nu demult asa se si numea acest instrument. Comparativ cu alte instrumente de marketing, Google Ads chiar este una din cele mai bune surse de informatii si trafic de calitate pentru orice proiect si in oricare din etapele de dezvoltare ale acelui proiect. Platforma Google Ads functioneaza in principu ca o licitatie. Plastic vorbind licitam bani pentru click-uri. Dar fiti atenti, ca nu de ficare data cea mai bună oferta caștiga.

De ce NU? Pentru ca GOOGLE vrea sa  ofere o experiență mai bună utilizatorilor sai. Asa ca nenea Google combina oferta financiara cu scorul de calitate al companiei. . Deci principiul de funcționare Google Ads este relativ simplu. Voi ca entitate „financiara” in acceptiunea lui creezi un anunt care trebuie să conțină cuvinte cheie legate de produsele sau serviciile tale. Voi veti controla intreg procesul. Aveti posibilitatea sa ajustati zilnic sau de câte ori e nevoie – bugetul, publicul tinta, regiunea geografica sau textul anunțului pentru a tine fix viitorii vostri clienti. Nu vindeti? Nu platiti! Simplu si la indemana oricui.

Twitter

 Twitter este un website deţinut şi operat de către Twitter Inc., care oferă atât servicii de social networking. Cât şi servicii de microblogging, permiţându-le utilizatorilor să trimită şi să citească mesaje între ei, denumite „tweets”. Acestea sunt mesaje scurte de tip text, de maxim 140 de caractere ce apar pe pagina de profil a utilizatorului. Într-o competiţie directă cu Facebook, aceste două reţele de socializare sunt în cursă. Pentru atingerea unui prag din ce în ce mai mare de utilizatori.

Twitter este cea mai puternică unealtă de interacţiune online, a fost nominalizat la Premiul Nobel pentru pace în anul 2009 pentru influenţa în zonele de conflict. Într-o eră a informaţiei atât de agitată şi schimbătoare, Twitter a simplificat calea de acces la informaţie.

promovarea online

Sursa imaginii – Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*