MANAGER… o „profesie” care cere PASIUNE!

Sal’tare
V-am mai scris de atatea ori despre ei, insa parca vorbesc singur. Si nu am pretentia ca lumea sa citesca parerea mea, ci am pretentia ca oamenii sa „simta” lucrurile, in era informatiei. Si nu a mai aburesc degeaba, ci trec la fapte reale si la exemple negative, neutre si pozitive…

  • Negative
    -Firma cu angajati putini, pana in 20. Timpul trece, colectivul creste, apare impartire pe departamente si apare necesitatea managerilor de departamente sau a managerilor de produs. Evident ca solutia cea mai la indemana este promovarea celor cu cea mai mare experienta in serviciul respectiv sau in produdul respectiv. Ei bine, daca vorbim de munca de comunicare sau de relatii publice, este OK sa faci acest lucru. Dar daca vorbim de alte domenii, trebuie sa ne gandim ca fisa postului unui manager are trei obiective majore:
    1. Impartasirea informatiilor intr-o maniera accesibila tuturor membrilor
    2. Realizarea conexiunilor si potrivirea produselor finite facute de fiecare membru al echipei, in asa fel incat „puzzle-ul final” sa dea exact produsul pentru care ne-am angajat responsabilitatea proiectului
    3. Si nu in ultimul rand, crearea unei atmosfere, care sa sudeze echipa si sa o faca sa functioneze „ceas”

    Ei bine in aceste conditii, mai bine de jumatate din capacitatile unui manager, trebuiesc sa fie cele comunicationale si motivationale si nu neaparat foarte bun profesionist in produsul sau serviciul pentru care lucreaza. Insa in piata inca se „poarta” aceasta moda, pentru ca inca nu am inteles ca eficienta se obtine, doar cu o EDUCATIE MANAGERIALA foarte buna.

  • Neutre
    Ai un manager care a pornit proiectul, care l-a crescut, dar care si-a atins capacitatea maxima de eficienta. Nu-i problema! Exista in cultura manageriala ideea ca unii oameni sunt facuti sa fie vulturi (cuceritori, incepatori de proiecte), iar altii sa fie berze (creatori de cuiburi, intretinatori de activitati). Deci ideal ar fi sa descoperi, ca si conducator al unei firme, profilul fiecarui manager departamental, pentru o eficienta crescuta
  • Pozitiv
    Exista firme care aplica toate masurile pozitive de mai sus si mai mult decat atat. Ce se poate face mai mult decat am scris mai sus? Pai ar mai fi transformarea coeziunii echipei creata doar de masuri profesionale, intr-o relatie superioara. Crearea unei impresiei unei „familii”. Si daca vreti exemple, va pot spune ca am vazut multe grupuri de colegi de servici venite sa se pozeze la Portret de familie si care pareau intr-adevar o familie

P.S. Apropo de acest proiectul acesta, pentru cei care nu ati vazut deja pe FACEBOOK, am fost si noi pe acolo si suntem tare mandri de pozele facute acolo, insa despre aceasta vom vorbi in alt articol!
Andrei
KIP IN TACI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*