Sal’tare
La facultatea de Transporturi in Poli, pe care am terminat-o eu, era pe vremuri un profil numit Trafic. Ce se invata pe acolo? Pai OPTIMIZAREA TRAFICULUI, in transporturi fie feroviare, fie auto. De alea feroviare nu ma ocup acum, desi ar fi niste lucruri interesante de spus si pe acolo. Dar am chef sa am leg de traficul rutier, care ne cam HALESTE zilele in Bucuresti. Insa fac un pic de halta inainte prin Amsterdam. Cand am fost acu 3 ani acolo, la un semafor am vazut niste mici senzori, montati la nivelul asfaltului. Curios din fire, am intrebat ce e cu ei! Raspunsul a venit prompt de la cei cu care eram: SENZORI DE OCUPARE A BENZII. DACA NU MAI SUNT MASINI AICI, DAR PE SENSUL PERPENDICULAR SUNT, IN 30 DE SECUNDE SEMAFORUL DA VERDE! Mamaaaaaaa ce COOOL, zice io ca omul venit din fundul tarii si care a vazut pt prima oara o masina.:D
Dupa care, la ceva timp de la intoarcerea din Olanda, pe Discovery am sansa sa vad o emisiune despre problemele si solutiile traficului la nemti. Vad acolo, ca pentru a crea si optimiza parapetzii de pe marginea soselelor, se lucreaza ani buni la rand si se investesc sume enorme. Nu mai zic de unghiurile de inclinare a soselelor in curbe sau tipuri de asfalt folosite pentru diferite clime. Iar treaba cu sincronizarea semafoarelor, nu mai era treaba de care se ocupau oamenii. Niste IT-isti inteligenti gasisera un program si mai inteligent, care facea asta automat, functie de niste indici pe care ii primea fie de la factorii umani, fie direct de la aparate de masura aflate in trafic.
Acu dupa toate astea, sa ii mai cred pe tembelii mei de la AND (adm nat a drumurilor) ca ei chiar se ocupa de sincronizarea unora din semafoare? Ma indoiesc. Atunci, de ce semaforul din fata, de la Piata Crangasi se face primul verde si apoi cel de la Ceahlau (la intrarea pe Podul Grant). Probabil un raspuns logic ar fi „CA ASA VRAE MUSCHII LUI, BA!” Sau sa ma mai intreb de ce semaforul de la Ciurel, are un rosu de 10 secunde si mai apoi unul mai lung? Pai aia dupa Splai, de abia daca reusesc sa miste 2 sau 3 masinile. Sau sa ma intreb, de ce cateodata pe Panduri, la Academia de Inalte Studii Militare se poate bea o cafea linistit pana se da verde, in sensul spre Cotroceni? Probabil pe vremuri, de aici veneau prea putini oameni si asa era setat semaforul.
In rest noi sa fim sanatosi si sa ne luam biciclete si scutere!
P.S. Iar colegii mei, varfuri ale promotiei de pe la Trafic, sunt agenti vanzari pe TE MIRI UNDE, ca la A.N.D. se plateste si prost si nici nu prea ai sanse sa aplici, ceea ce ai invatat in facultate, ca sunt tot felul de mumii care nu au chef sa plece de acolo! 😉
Andrei… 😉
KIP IN TACI
Nu mai vorbim de trafic in Bucuresti pentru ca sau spus muuult prea multe. E nasol ca ramanem asa.. in complacere.. e aglomerat.. asta este.. rabdare.. rabdare.. asa ajungem la ulcer.. nervi.. si alte complicatii.. bine, nu numai de la trafic.. dar si el este un factor. Pe mine a ajuns sa ma amuze, prefer sa-i iau la misto pe geam.. ce faci nene.. crezi ca daca imi tai fatza la primul semafor nu stai ?
Se plateste prost la AND? Da ca freaca martipanu cate 2-3 pe holuri aia nu zici, da ca au incinsa Zumadeluxe-ul aia nu zici? Daca lucrau pe macar jumatate de suma din salariu lucrurile mergeau altfel;)
fanel’s last blog post..Dacia intre istorie si isterie
Asa cu infrastructura asta nenorocita pe care o avem, circulatia s-ar decongestiona cu cel putin 30-40% daca soferul roman, si mai ales cel bucurestean, ar sti sa conduca cu adevarat. Pentru cei mai multi condusul se rezuma la invirtit de volan si apasat pedala de acceleratie. Ori chestia asta poate sa o faca si un cimpanzeu dupa ce ii repeti de citeva ori manevrele si i-ai dat 2 banane.
Pun pariu cu tine ca la noi si daca s-ar face bulevarde cu 10 benzi pe sens tot ar fi ambuteiaje. Pentru ca 7 benzi ar fi folosite pe post de parcare si inca s-ar mai gasi idioti care sa blocheze si a 8-a banda. Ca sa nu mai zic de miile de „soferi” care circula fiecare crezindu-se pe tarlaua lu’ ta-su.
Saturnianul’s last blog post..Lumea de lîngă noi (1)
Eu sunt student inca la Transporturi si culmea .. la „Ingineria traficului si Logistica” , cat despre traficul din bucuresti .. semaforum de la grazavesti are 10 secunde pe verde si 4 minute pe rosu .. !!
@fanel – pe bune daca ma intereseaza. Sunt angajati acolo ca sa faca treaba! Nu le convine salariul, DEMISIA!
@Madalin – partial de acord cu tine, insa nu reusesc sa fiu calm mereu! Am inceput si eu sa ii lasn pe taximetristi sa treaca, ca oricum ori sunt grabiti ori sunt tampiti si pe astia de la Curierat, ca sunt chinuiti saracii de ei (cunosc eu pe cineva)! 😉
@Saturnianul – nenea nu zici rau deloc, insa cred ca cifra e un pic cam mare! Cred ca un 15-20% ar fi mai realista!
@KissBlog – pai si daca tot esti student pe acolo, baga si ru concluzii de prin proiectele de la voi? E vreuna aplicata? Sau nu se mai fac proiecte deloc?