Sal’tare
Sunt ferm convins ca ati mai auzit exprimarea asta. E idee de a vinde ceva ce nu ai , dar vei avea. Cum bine spune un prieten vechi de al meu:
„SA VINZI ILUZII FOARTE MISTO IMRACATE!”
Ei bine, pentru treaba asta tre sa ai mult TALENT si sa ai niste experienta in comunicarea verbala si non-verbala cu oamenii. Tre’ sa ajungi sa citesti oamenii, doar din gestica. Ei bine eu nu sunt asa si nici nu cred ca voi putea fi vreodata, insa imi place sa vand un produs in care am incredere. De exemplu pe vremea cand vindeam piese auto, ajunsesem sa am atat de mare incredere intr-o marca de amortizoare, incat eram foarte hotarat sa investesc cam vreo 30.000 de euro, pentru a deveni dealer pe Romania. Sigur ca ideea mai e si acum in capul meu. insa nu cu aceeasi intensitate si nu prea mai am curajul de a face un imprumut la banca, pentru inceperea acestei „afaceri”. Pe de o parte pentru ca piata nu mai e la fel de saraca in produse asemanatoare calitativ cu acelea, dar si pentru ca tot citind bloguri de advertising, am ajuns la concluzia ca UN PRODUS, ORICAT DE BUN AR FI, FARA O CAMPANIE BUNADE PROMOVARE, NU FACE NICI CAT NEGRU SUB UNGHIE. Sau poate face, dar creste greu!
Va intrebati ce a facut „produsul” acela de m-a cucerit? Calitate buna, pret, raportat la ea, bun, o rata a defectarii super-mica si mai ales un feed-back superb, ce ne-a creat mai bine de jumatate din campania de promovare. Ei bine, avand datele acestea tehnice in spate si o echipa in care aveam incredere si eu „radiam incredere„. La vemea aceea nu ma gandeam atat la „De ce am succes?” sau „Care sunt datele acestei idei, de vand eu asa bine?„. Eram pe val, ma simteam bine si ma bucuram de succes. Insa acum la ceva timp dupa acea perioada, ma gandesc ca e buna si analiza, mai ales in conditiile pietei noastre actuale, care a crescut calitativ si care nu mai e un „EL DORADO”, in care cu o idee si un camion poti face minuni. De ce va sun toate aceste lucruri? Pentru ca am gasit niste baieti, tineri intreprinzatori de prin blogosfera, care chiar stiu cum sa spuna pe nume PREMIZELOR de care avem nevoie in drumul nostru spre SUCCES. Baietii sunt Adi Soare, Dani Zarnescu si Luca Dezmir, iar „jucaria” lor menita sa ne creasca increderea si sa ne fereasca de gropile „drumului spre SUCCES” se numeste SuccesDublu.ro. Sper sa va placa ideea lor si sa invatati cate ceva. Si daca tot am vorbit de „antreprenoriat” si de „metode de succes” uite un filmulet a lu nenea TED, „fur-gasit” de la Maseaua de Minte.
Cam atat pe ziua de azi. Insa nu plec fara sa va las si fundal muzical plin de inceredere, pentru ceea ce veti intreprinde – Marele Jerry Lee Lewis – You win again
Andrei… 😉
KIP IN TACI
4 comentarii publicate
Trackback-uri și pingback-uri 2
- Dacia se reinventeaza! at Măseaua de Minte
- DE CE ARUNCI cu noroi, doar de dragul CELEBRITATII? » Artistu’ zice ca…
Andrei, ma bucur ca citesti Maseaua de Minte 🙂
CAt despre produse, ai dreptate, calitatea nu e totul, continutul fara promovarea nu prea conteaza, nu se vinde:(
candid’s last blog post..Amsterdam
Si eu ma bucur ca citesc Maseaua de minte si mai ales ca suntem de acord! 😉
One word: Lovemarks – Kevin Roberts
La vremea cand am citit aceasta carte am realizat si inteles de ce pasiunea pentru un brand ne ajuta sa trecem cu vederea greselile care le face. Uite de exemplu la Apple. Ne-am suparat ca ne-au discriminat (Europa vs USA) si totusi nu renuntam sa ramanem fideli brandului.
De ce? Because of LOVE.
Poate suna ciudat si o sa spui: „maselutzo te inteleg, you’re a girl!”
Totusi tin sa mentionez 6 adevaruri legate de dragoste:
1. oamenii au nevoie de ea
2. dragostea inseamna mai mult decat sa-ti placa la nebunie o chestie
3. dragostea inseamna feedback, functioneaza pe dublu sens
4. putem iubi pe cineva sau ceva, chiar un nimenea
5. dragostea cere timp
6. dragostea nu poate fi ceruta sau impusa. Dragostea poate fi doar daruita
In acest context pot spune ca pasiunea pe care o manifest pentru o idee o poate vinde fara ca eu sa depun un minim de efort.
„if you can’t write your movie idea on the back of a business card, you ain’t got a movie.”
It’s all about LOVE 😀
maselutza’s last blog post..Seth Godin despre inovatie (tot la TED)
Super misto spus mai Maselutza! (si aici, dar si in articolul matalutza)
😉