Sal’tare. Astazi am chef sa va vorbesc despre ideea de piata in general (si cea muncii si cea a produselor). Recunosc deschis ca ideea imi tot sta in minte de destul de mult timp si s-a marit in timp tot citind la Andrei Rosca despre marketinguri si managemente si pe Basic Marketing cate ceva. Si hai sa imi dau si io cu parerea si sa las i nite intrebari pentru voi cei care cititi si care sunteti poate mai specializati in domeniul asat decat mine. Si incep de la baza, angajatul.
Din tot ce am citit pana acum asta tre’ sa se cunosca foarte bine pe el si sa isi cunosca foarte bine limitele si potentialul. Sigur ca daca ma raportez la mine, intotdeauna m-am subapreciat. De ce ? Pentru ca imi e frica de eventualele esecuri si atunci prefer mai bine sa fiu sigur, decat sa am variabile pe care nu le pot controla. Sigur ca de multe ori sunt catalogat ca un conservator si poate din cand in cand un om cu priviri inguste, insa situatia economica actuala nu prea imi permite sa fiu DESCHIS.
Sigur raportul dintre „a fi deshis” si „a fi conservator” este ca tre’ sa pastram un echilibru si mai ales tre sa speculam momentele favorabile. Sigur ca intelepciunea in aceste alegeri vine odata cu experienta, insa nu tre’ sa uitam niciodata nici cantitatea si calitatea informatiilor.
Trecem la „nenea angajatorul”. In conditiile date el chiar tre’ sa traiasca pe o piata concurentiala cu siguranta la incerca sa „calce pe cadavre” si nu il va interesa intotdeauna soarta ta. Sau il va interesa sa iti ofere minimum pentru jobul pe care il faci. Acum la acest minimum angajatul tre’ sa stie foarte bine sa faca negocierea. Insa mai angajatorule, mai uita-te i ru la cel cu care vorbesti sau la cel pe care il ai deja angajat. Daca la inceputul carierei sale il poti pacali cu chestii gen
„NOI AICI SUNTEM O FAMILIE !” sau „ANGAJATII NOSTRII SUNT PRIMA NOASTRA GRIJA !„,
dupa vreo cativa ani de munca si dupa vreo cateva joburi la activ nu mai tine. Asa ca ori schimba placa ori nu mai zice nimik de genul asta si ai grija ca el sa resimta actiuni. Promisiunile nu tin de foame. Si nu in ultimul rand tine minte ca desi cererea de munca la nivelul tarii nostre e mare, sa stii ca oamenii capabili si de valoare sunt putini. Asa ca ai grija cand gasesti unul nu-l scapa, ca s-ar putea sa nu te mai intalnesti foart curand cu unul la fel ca el.
Trecem la vanzatori. Frate, daca iti place sa vinzi produse SECOND HAND sau LOW QUALITY, e alegerea ta. Dar nu te plange de piata. Pentru ca piata tinde, odata cu cresterea ei in calitate si odata cu cresterea nivelului de educatie al cumparatorului, sa isi doreasca evolutie pe toate planurile, deci implicit si in calitate. Iar tie vanzatorule care ai un produs foarte bun si crezi ca se poate vinde singur, asculta-ma pe mine ca nu e chiar asa. Si o piata cu pretentii foarte mari, poate fi pacalita. Sa fim seriosi. Si aici e vorba tot de evolutie a metodelor de manipulare.
Cumparatorule tu esti ultimul pe lista de azi. Tu cred ca in primul rand tre’ sa fi foarte bine informat. Sigur ca nu zice nimeni sa exagerezi cu ideea de informare asupra oricarui produs pe care il cumperi, dar nici sa nu ai macar o vaga idee. Cu alte cuvinte invata-te sa ia pretentzii la nivelul la care iti poti permite si financiar, dar si la nivel fizic.
Cam asa vad eu treaba ? Credeti ca gresesc pe undeva ? Vi se pare ca exista o hiba, in tot acest PUZZLE creat de mine ?
Andrei
KIP IN TACI
Artistule tata, e ceva in neregula… „Mare balamuc” intr-adevar!!!
Mi se pare doar mie sau sunt cam amestecate chestiile astea pe-aici? Poate ar trebui sa scrii doua posturi unu’ cu angajat-angajator si un cu furnizor-cumparator.
parerea mea.
Le-am scris asa pentru ca aveam in cap idei putine si fixe ! 😀 Insa am lasat intrebarea de final ca sa capat si de la voi opinii si sa bag un RELOADED alta data !
😉