Am vrut sa… si am ajuns in anii ’90

Cum am facut asta?

Pai am apasat acceleratia masinii si m-am dus sa beau o cafea. Insa, in loc ca acel cineva sa ma lase sa imi beau cafeaua si sa imi fac o parere despre ea, a inceput sa imi indruge verzi si uscate despre cat e de buna este respectiva licoare. Si m-am trezit in 1995 cand am facut prima oara cunostinta cu Amway / Network 21 si ideea de MLM. Daca ar fi ramas la stadiul acela cu discursul nu m-as fi suparat. Pentru ca asta este regula vanzarilor de acest gen. Insa cei care prezentau facut cateva greseli flagrante pentru anul 2015:

  • In primul rand au inceput cu ACEST PRODUS ESTE REVOLUTIONAR. Pe orice om normal la cap il bufneste rasul si se gandeste la TOP SHOP si la reclamele lor cu Mirabela Dauer, oale, cratite si aparate auditive. Dar daca tot ai in fata o licoare calda si daca tot ai venit, te gandesti sa nu te ridici si sa pleci ca taranul
  • Asa ca astepti si te iau organizatorii cu alta duda – NOI NU VA OFERIM UN PRODUS, noi va oferim ceva REVOLUTIONAR si anume SOCIALIZARE. CUM? In 2015 dupa ce oamenii au descoperit FLASH-MOB-ul de prin 2005, TWEET-MEET-ul de prin 2009, intalnirile la bere prin intermediul mIRC-ului de prin anii „90, tu spui despre SOCIALIZARE ca e O CHESTIE REVOLUTIONARA? Ma scuzi dar cred ca ai trait in munti si acum ai coborat cu oile la vale
  • Intrebi si tu ca tot omul cum functioneaza acest MLM si ti se spune. Nu e un MLM, ci un sistem nepiramidal in care oamenii se cunosc si se ajuta unii pe altii pentru a-si promova ideile si pentru arata si altora un stil de viata sanatos. Raman masca si ma intreb cum e posibil ca la 25 de ani de la revolutie niste oameni care se cred „promoteri” si „vanzatori de succes”, sa nu inteleaga ca nici macar pe copiii din gimnaziu nu ii mai pot pacali astfel. Pana si aia „miros” aceste METODE PRIMITIVE DE MANIPULARE si PERSUASIUNE
  • Incep usor usor sa imi strang telefonul, servetelele si sa ma retrag cat poti de discret, dar mai pun o singura intrebare: DE CE NU POT GASI PRODUSELE VOASTRE IN MAGAZIN? Raspunsul e frumos: PENTRU CA SUNTEM IN PERIOADA DE PRE-MARKETING si PENTRU CA VREM CA ATUNCI CAND VA APAREA IN MAGAZINE ACESTE PRODUSE SA PRODUCA UN BOOM. Ideea e frumoasa, marea problema e ca produsul tau se afla prin Romania de acum 3 ani si se tot chinuie sa intre pe piata. Dar pana acum nu a reusit, pentru ca NU ARE NIMIC SPECIAL

P.S. Acest text nu se vrea a fi unul „denigrator”, ci unul din care oamenii sa invete. Tocmai de aceea nu am dat numele firmei, pentru ca eu cred ca oamenii se pot schimba (Mai ales in conditiile in care informatia e PESTE TOT – Pe GOOGLE cum le placea lor sa spuna). Insa trebuie „bine rumegata”, structurata si oferita in functie de capacitatea, cunostintele si asteptarile fiecarui client si MAI ALES, trebuie prezentata de un PROFESIONIST. Vremea amatorilor a trecut. Piata (de orice tip) e o jungla in care NU AI VOIE sa intri nepregatit.
Andrei
KIP IN TACI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*