BICICLETA, solutia perfecta frate, pentru multe situatii!

dsc07772 - BICICLETA, solutia perfecta frate, pentru multe situatii!Sal’tare
LATER EDIT: Si la final am adaugat alta minune facuta de cei de la CCN – Club de Cicloturism Napoca
De mult ma tot chinui sa mai sintetizez un articol despre bicicleta, despre biciclisti, avantaje s.a.m.d. Insa mi se par ca toate au fost spuse de prea multe ori si ca toate’s evidente. Asa ca orice lauda nu is mai are rostul si pica precum nuca in perete. Insa ceva, ceva tot mai pot face. Si anume sa amintesc doua manifstari care cred ca fac un lobby frumos pentru biciclism:

  • Primul ar fi turul facut de Darius Groza (aka JEG) pe bicicleta si care nu s-a vrut a fi o campanie de educare, ci doar distractie. Insa fara sa vrea uite ca a oferit un exemplu. Si cred ca multi dintre cei care au citit sau au auzit de „aventura” asta, le-a trecut prin minte macar sa incerce un drum de 25 de km cu bicla. Si asta e bine. Sigr ca poate nu vom ajunge noi precum chinezii, insa macar sa vedem si noi cate 10-20 de biciclete pe fiecare bulevard in fiecare zi si poate atunci vor incepe si tampitii nostri de edili, precum si astia de la ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR NATIONALE sa se ocupe serios de dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete
  • Si daca tot vorbim de „dezvoltare” uite ca la Cluj exista un club (CLUBUL DE CICLOTURISM „NAPOCA” – CCN) care se chinuie de vreo 10 ani sa dezvolte in vederea unui planul de Retea Nationala a Trasee Cicloturistice din Romania (RNTCR). Iar ultima lor expeditie cicloturistia numita „VELOTUR 2009” care s-a intins pe 1600 km pe bicicleta prin Banat, Oltenia, Muntenia, Dobrogea, Moldova si Transilvania a lasat in urma urmatorul comunicat de presa:

Recent s-a finalizat expeditia cicloturistica „VELOTUR 2009”, in cadrul
careia, timp de peste cinci saptamani, au fost strabatute pe bicicleta o
mare parte din regiunile tarii, incluzand judetele Caras-Severin,
Mehedinti, Gorj, Valcea, Arges, Dambovita, Prahova, Buzau, Calarasi,
Constanta, Tulcea, Galati, Bacau, Covasna, Brasov, Sibiu, Mures,
Harghita si Bistrita-Nasaud.
Coordonatorul actiunii a fost Victor-Constantin Perdevara, un membru al
Clubului de Cicloturism „Napoca” ce are deja la activ numeroase ture pe
doua roti. El a sintetizat tura si in cifre: 35 de zile din care 25 de
pedalat; 20 de nopti in cort; 1600 km in saua bicicletei, din care 300
km pe drumuri neasfaltate, cu o medie de 65 km pe zi si un maxim de 110;
peste 100 de monumente vizitate, 800 de fotografii…
Traseul parcurs a trecut prin Oravita, Baile Herculane, Targu Jiu,
Horezu, Ramnicu Valcea, Curtea de Arges, Campulung Muscel, Targoviste,
Buzau, Calarasi, Constanta, Tulcea, Galati, Bacau, Brasov, Balea
Cascada, Sighisoara, Sovata, Praid, Reghin si s-a finalizat la Bistrita.
Actiunea a fost sponsorizata de Rotary Club Bistrita Nosa si Ascensor
Advertising. Tura a fost neasistata, in sensul ca nu a existat masina de
insotire, intreg echipamentul fiind transportat de participanti pe
biciclete, innoptarea s-a facut de regula in cort iar masa a fost
preparata prin mijloace proprii.
Un obiectiv important al expeditiei a fost verificarea hartilor
existente, a starii cailor de comunicatie si adecvarii infrastructurii
de cazare si alte servicii pentru turismul pe bicicleta, in vederea
actualizarii planului de Retea Nationala de Trasee Cicloturistice din
Romania (RNTCR), la care Clubul de Cicloturism “Napoca” lucreaza de
peste un deceniu.
De asemenea, actiunea a vizat si obiective mai generale, precum
promovarea utilizarii bicicletei ca mijloc de transport ecologic cu rol
recreativ, promovarea unui stil de viata activ si sanatos, a interesului
pentru cunoasterea si protectia patrimoniului arhitectonic si natural al
Romaniei si pentru dezvoltarea turismului activ nemotorizat.
Mai multe detalii si imagini din desfasurarea turei se pot gasi pe
blogul V.Vicos Eco Blog iar in luna septembrie se
vor organiza prezentari publice cu imagini foto

Deci se poate, insa cu mari scremeri si fara ajutorul organelor abilitate. Pacat!
Sursa imaginii V.Vicos – Eco Blog
Later Edit

Informatie de presa:
BIKE ROMANIA TOUR 2009 INCHEIATA CU SUCCES
600 de kilometri strabatuti cu bicicleta in Muntii Banatului
La sfarsitul saptamanii care a trecut, Clubul de Cicloturism NAPOCA
(CCN) a incheiat a 11-a editie a expeditiei cicloturistice montane BIKE
ROMANIA TOUR, care a vizat in acest an Muntii Banatului.
Timp de o saptamana, participantii, membri ai CCN sau ai unor cluburi
partenere din tara si strainatate, impartiti in mai multe grupe, au
parcurs pe mountain bike-uri drumuri forestiere si pastorale din muntii
Semenicului, Aninei, Locvei si Almajului si din zona Clisurii Dunarii,
explorand, testand si documentand accesibilitatea lor cicloturistica,
pedaland in total peste 600 km si urcand in total o diferenta de nivel
de peste 10.000 metri ( echivalentul a 300 de blocuri suprapuse, avand
fiecare cate 10 etaje….).
Printre obiectivele vizitate se numara Parcurile Nationale
„Semenic-Cheile Carasului” si „Cheile Nerei-Beusnita”, Parcul Natural
„Portile de Fier”, numeroase rezervatii naturale si monumente ale
naturii, lacuri, cascade si pesteri, manastiri (Nera, Mraconia, Gornea),
ruine de cetati de la Dunare (Tricule, Drencova) dar si obiective
etnografice precum rezervatia mulinologica din Cheile Rudariei, marea
diversitate biologica a regiunii si diversitatea ridicata etnoculturala
a localitatilor izolate de munte, unele aproape parasite, precum
Lindenfeld, Garnic, Cracul Almaj, Carsa Rosie, Valea Ravensca, Valea
Rachitei, Zanou….
Pe langa aceste frumuseti si valori au fost insa constatate si
documentate si aspecte ce afecteaza negativ mediul si turismul, de la
abandonarea multor drumuri la distrugerea lor prin transport de lemne cu
tonaje mult peste limita admisa, de la haosul arhitectonic si urbanistic
din anumite statiuni si zone turistice pana la lipsa de marcaje si surse
de informare de buna calitate pentru turisti, de la taieri rase de
padure pe mari suprafete la neinlaturarea ranilor peisagistice create de
minerit, de la neprotejarea unor vestigii seculare de istorie industiala
pana la lasarea in voia sortii a multor halde de steril ce acum polueaza
grav apele…
Ca exemple de drumuri auto cvasiabandonate si greu de parcurs pot fi
mentionate: Semenic-Borloveni prin V.Cosava, Mraconia-Bigar, Ochiul
Beiului – Crivina prin Beiul Sec, Ciclova-Marila prin Poiana Iulia… Ca
exemple de haos arhitectonic poate fi mentionata zona Eselnita-Ogradena
de pe Dunare, iar ca exemple pozitive satele Bigar si Garana, ca exemple
de drumuri distruse de practici forestiere abuzive se poate da ca
exemplu drumul Trei Ape – Teregova iar ca exemplu de halde de steril
grav degradate, ce ajung in ape si pe sosea cele de la Sasca Montana…
Datele GPS detaliate colectate vor servi pentru corectarea si
actualizarea hartilor existente si formularea de propuneri de trasee
cicloturistice in zona, care sa se integreze in viitoarea Retea
Nationala de Trasee Cicloturistice din Romania (RNTCR) iar cele peste
3000 de fotografii realizate vor servi la pregatirea unor proiectii
publice de imagini prin care CCN va populariza in toamna acestui an
superlativele turistice ale Muntilor Banatului si Clisurii Dunarii, zone
pe cat de valoroase, pe atat de putin cunoscute si recunoscute de
publicul romanesc, desi sunt tot mai notorii pentru turistii straini.
Ca marea majoritate a actiunilor CCN, nici „Bike Romania Tour 2009” nu a
beneficiat de finantatori sau sponsori, participantii suportand
individual toate costurile. Innoptarea s-a facut in corturi iar masa s-a
servit cu mijloace proprii. Tura a fost asistata de un autovehicul care
a transportat bagajele mari pe rute ocolite, accesibile auto, de la un
loc de campare la altul, fiind condus pe rand de participanti, prin
tragere la sorti, pentru ca dificultatea si lungimea drumurilor vizate
si incertitudinile privind existenta si starea lor nu permiteau
parcurgerea traseelor propuse cu bagaje mari pe bicicleta.
Vremea a fost foarte buna – doar doua ore de ploaie intr-o saptamana, si
nu s-au inregistrat accidente, probleme tehnice sau medicale
semnificative sau alte incidente, iar micile rataciri erau parte
implicita din program, fiind o tura axata pe explorare si documentare.
„Vom reveni cu siguranta in aceasta zona minunata, unde chiar daca umbli
saptamani intregi pe jos si pe bicicleta, abia daca poti vedea o mica
parte din ceea ce merita cunoscut de orice om pasionat de natura si
cultura” a declarat la finalul turei Simona Pop, presedintele Clubului
de Cicloturism „Napoca” (CCN) RADU MITITEAN director executiv

Andrei
KIP IN TACI

Comments

comments

  19 comments for “BICICLETA, solutia perfecta frate, pentru multe situatii!

  1. august 17, 2009 at 10:39 am

    Salutare,

    A fost un proiect personal VeloTURUL Romaniei pe bicicleta si sincer iti spun ca mult mai mare impact are daca-l faci la nivel de CLUB. Inspira incredere dat fiind faptul ca-i produsul unui club de CICLOTURISM.

    Realizarile de anul acesta nu se puteau face fara ajutorul clubului, sponsorilor si peste toate ambitia de a merge mai departe in momentele grele.

    Si VeloTur a fost o expeditie cu un singur om, cu un singur dromader si nu imi pare rau ca nu am implicat mai multe persoane. Am avut ocazia sa pedalez cu cicloturisti, dar cel mai bine ma simt cu cei din vest care au o cultura in acest domeniu.

    Salutari si multumesc pentru mediatizare. Incerc sa demonstrez ca se poate face un concediu eco.

    P.S Legat de JEG (cu el am vorbit) pot spune ca-i un pas important in lumea velorutiei online.

  2. artistu
    august 17, 2009 at 11:30 am

    Atunci nu pot decat sa te felicit si sa iti urez ca de aici incolo expeditia ta sa ofere feed-back pozitiv si incredere pentru cei pe care i-ai putea coopta la asemenea viitoare initiative!
    P.S. Sper ca asa se va intampla si ca dupa JEG vor aparea din ce in ce mai multi „curajosi”, care sa faca un lobby fain acestui mod de a ne „misca”! ;)

  3. august 17, 2009 at 11:33 am

    Se pregateste si Vis Urat…deci curajosi exista ;)

  4. artistu
    august 17, 2009 at 11:40 am

    Am vazut, insa pana nu il vad plecat nu bag mana’n foc! Asa ca astept! ;)

  5. august 17, 2009 at 1:12 pm

    Se pare ca e la moda turul tarii pe bicicleta, dar in afara de satisfatiile de ordin personal mai exista vreo finalitate ?!

  6. artistu
    august 17, 2009 at 1:19 pm

    Daca vorbim de cei din ON-LINE, publicitate & socializare pentru tine & produsul tau & (eventual) sustinatori si sponsori! ;)

  7. Pingback: pligg.com
  8. august 17, 2009 at 1:36 pm

    Intrebarea asta mi-a fost adresata sub alta forma(mai exista vreo finalitate ?) de multi oameni si vreau sa spun ca experienta-i unica. Ai ocazia sa cunosti traditiile, cultura intr-un alt mod. Daca cu masina-i o alergatura pe bicicleta e relaxare. Oferi un exemplu celorlati, se poate face un concediu eco foarte fain pe doua roti.

    Promovarea cicloturismului in Romania. Asta incerc prin proiectele mele. Stiu ca-i foarte greu ,dar vad pana la urma o finalitate.

  9. len
    august 17, 2009 at 1:48 pm

    Eu as fi foarte incantat sa vad oamenii mergand la piata sau job cu bicicleta. Pentru asta e cu adevarat folositoare si utila. Restul e fun si aventura. Dar inainte de aventura sunt lucrurile practice :)

  10. august 17, 2009 at 1:51 pm

    Si pe mine ma tenteaza o astfel de expedie pe multi km cu bicicleta. M-am saturat de perimetrul cartierul si sa ma feresc de imbecili care si-au luat carnetul de sofer cu pile.

  11. august 17, 2009 at 2:38 pm

    Vasile recomand sa incerci pe TRASEUL CICLOTURISTIC AL DUNARII. Sa mergi (tu cu bicla) pana in Munchen cu trenul sau busul. De acolo spre Passau de unde incepe traseul asta.
    Pana la Budapesta ai parte de un traseu superb. Iar de la Budapesta poti lua trenul pana acasa.

    Sunt aproximativ 600 de km care-i poti face in 10 zile.

    Costurile pe zi (aici intra mancare si cazare) sunt undeva pe la minim 25 de euro.

    Anul asta am reusit sa fac VIENA-BELGRAD. In viitor vreau sa fac toata ruta.

  12. Law
    august 17, 2009 at 10:07 pm

    Vin cu o alta campanie pe 2 roti: organizata de o banca. Prima de acest gen organizata de o firma

  13. artistu
    august 18, 2009 at 9:21 am

    Deci nu pot decat sa ma bucur ca oamenii au deschidere. Poate cu cat vom fi mai multi cu atat va fi mai usoara si mai posibila schimbarea in mintea unora si mai ales in privinta infrastructurii!
    @Vicos – si sper sa nu te presti, pentru ca ceea ce faci tu e bun de luat exemplu la categoria ASA DA! Iar asta cu traseul cicloturistic al Dunarii, tare fain suna! ;)
    @Len – sa stii ca spre marea mea surprindere am inceput sa vad biciclete mereu si la Cora si al Carrefour si prin piete. Insa tot mi se par putine. Dar si traficul cred ca e un factor mai mult decat descurajant. Asa ca nu pot decat sa imi doresc sa apara din ce in ce mai multi curajosi!
    @Vasile – pai tu chiar ai super trasee de fact in jurul Clujului ma! Asa ca nu te mai plange si treci la biciclit! Si daca ai chef de companioni de drum fugi la CCN, carora le-am dat eu LINK la inceputul articolului!
    @Law – interesanta campania celor de la VELORUTIA. Daca e sa vorbim insa de Raiffaisen, ma abtin! ;)

  14. artistu
    august 18, 2009 at 12:01 pm

    Nu zic, nu! Insa cred ca initiativa a avut un puternic caracter de promovare. Acum 2 ani, impreuna cu un ONG, tot e teme VELO am batut la ei la usi vreo 2 saptamani ca prostu’ si in loc sa imi spuna NU din prima, ci le-a placut tare mult sa ma plimbe de la un birou la altul, ca pe un fraierica la „magarus”! ;)

  15. Law
    august 18, 2009 at 11:03 am

    @artistu: Nici eu nu vorbesc de banca, ci doar de initiativa – care mi s-a parut foarte interesanta si buna(Mai ales pentru Bucuresti).

    Eu am ramas surprins sa faca asa ceva o banca ce din aceasta campanie nu obtine nici un ban. Sa faci lucruri caritabile ca firma privata e lucru mare.

  16. Radu
    noiembrie 22, 2009 at 11:18 pm

    „BICICLETA, solutia perfecta frate, pentru multe situatii!” – exceptie face navigatia pe apa, de pilda cu caiacul, fara motor, si drumurile impracticabile unde calul ca animal de calarie ar mai trebui utilizat si in ziua de azi.
    Vis-a-vis de un comentariu de mai sus, oamenii au deschidere spre bicicleta, dar cu ochelarii de cal. Putini admit si alte posibilitati, fiind o reactie impotriva vehiculelor motorizate plus ca bicicleta e si foarte accesibila. In fapt, oamenii nu au deschidere.
    Ca dovada, eu am doua biciclete, din care un MTB de tura si un city-bike pliabil cu roti de 20″. La vederea celei micutze, „bikerii” fac misto-uri si se uita ca la felul paishpe (in schimb „motoristii” se minuneaza si ma intreaba de unde o am ca e „haoiasa”) Deci.. sa ma iertati, dar nu vad nici o deschidere, ci o idee fixa la acei „bikeri” unde mtb=bicicleta.

    Deschidere au cei din Olanda, nu exista ONG-uri, nu trebuie propaganda, e un mod de viata natural la ei. Sper sa ajunga si la noi asa, chiar cu pretul acestui fanatism promovat de tot felul de campanii, desi riscam sa faca „puf” ca un balon de sapun – majoritatea oamenilor resping campaniile velo tocmai pe acest motiv.

    In rest, felicitari pentru participarea la eveniment :)

  17. artistu
    noiembrie 23, 2009 at 9:24 am

    Vorba lu’ taica-meu: DA FRATE, DA’ AIA AU SI VREO 50 DE ANI DE EDUCATIE INAINTE!
    Si eu sper ca si tine, ca ideea de 2 roti va deveni ceva natural fara propaganda si fara laude. Insa mai avem ceva de lucru pana acolo! ;) Sper totusi ca bebe al meu sa ajunga sa vada oa stfel de Romanie! ;)

  18. mai 9, 2010 at 9:55 pm

    @Radu: Nu esti bine informat cu privire la Olanda. Daca nu ar fi existat si nu ar exista Fietsersbondul, lucrurile nu ar fi deloc asa de pro-biciclistice pe acolo. Prin anii ’60-’70 a fost o scadere dramatica a gradului de utilizare a bicicletei si o explozie a masinilor, cum e in Romania dupa 1990, dar au reusit sa reverseze tendinta, dar autoritatile nu s-ar fi miscat asa de bine in directia asta daca nu erau presate de organizatiile biciclistilor. Si in ziua de astazi, Fietsersbond-ul olandez e una din cele mai puternice organizatii de lobby si advocacy pro-biciclstic si au o activitate foarte intensa. Nici in Olanda lucrurile nu merg de la sine, fara ONG-uri si fara propaganda, chiar daca situatia e la alt nivel… Radu Mititean – presedinte – Federatia Biciclistilor din Romania

  19. artistu
    mai 10, 2010 at 9:59 am

    Atunci nu pot decat sa sper ca si ai nostrii vor avea rabdarea FIETSERBOND-ului si ca vor putea sa implementeze bicla, ca si mijloc de transport, macar pentru copiiinostri! Iar rest sa incercam sa ii conving pe cei care sunt acum parinti, sa ii obisnuiasca pe cei mici „cu doua roti”, ca pe ei oricum nu mai am nici o sansa sa ii conving! ;)

Lasă un răspuns