C'o cafelutza si c'un biscuite nu faci "SUCCESURI"!

Sal’tare Am un pretenar care da de vreo 5-6 ani consultanta pe vanzari. Stiu ca imi veti spune ca sunt din astia gramada, ca ciupercile dupa ploaie. Insa la 36 de ani omul asta e cel mai de succes freelancer pe care l-am vazut. De la 30 de ani si pana acum nu l-am vazut vreodata sa isi caute clienti, datorita feed-back-ului superb pe care il au lectiile sale de vanzari. Asa ca intr-una din zilele lunii trecute, cand ne-am vazut la o bere am inceput sa il descos in legatura cu jobul lui, desi mereu evita subiectul. I-am spus ca vreau sa scriu cate ceva despre domeniul lui si i-am luat un mini-interviu despre SUCCESUL initiativelor in general si despre cel al conferintelor si al lectiilor de vanzari in particular, pentru ca asta e domeniul la care se pricepe. Si uite cam ce mi-a zis: *** Premisele principale ale unor initiative de acest gen ar trebui sa aibe indeplinite 5 conditii minime, pentru a putea spera la SUCCES. Si le voi lua in ordinea inversa a importantei lor:

  1. PRETENTII CRESCUTE – pe care sa le ai in primul rand de la tine ca organizator al acestor evenimente si atunci cand le faci sa iti placa in primul rand tie. Nu tre’ sa faci rabat. Mai bine sa te faci de ras prin reprogramarea unui eveniment, decat sa nu ai toate detaliile puse la punct. Si cand zic detalii, ma gandesc la cat mai multe scenarii negative la care sa te fi gandit si la masuri de prevenire a lor. Sigur ca ar fi bine sa nu picam nici in extrema cealalta, sa avem pretentii exagerate si sa credem ca nimic din ceea ce facem nu va iesi bine
  2. Urmatoarele conditii ar fi REALISMUL si PRAGMATISMUL. Fara ele, in cunosterea mediului competitional in care activezi, degeaba ai pretentii. Nu esti decat un „copil naiv” care crede ca NOROCUL e lucrul de care are nevoie
  3. Gata intram pe podium. Pe locul trei avem LEGATURILE si CONEXIUNILE. Tradus – EFICIENTA vazuta prin prisma rezultatelor si concluziilor create. Si ca exemplu pot oferi sutele de INVENTII „degeabiste” inscrise la OSIM. De ce zic DEGEABA? Pentru ca ele nu au nici o noima, daca nu fac LEGATURI intr-un ciclu productiv sau daca exista deja solutii eficiente de scurtcircuitare a traseului pe care ele ar putea fi folosite
  4. Pe locul doi avem MODUL DE TRANSMITERE si IMPACHETAREA ideii. Pentru ca principiul / ideea / manifestarea trebuie acceptata de oameni. Si orice om are frustrari, motive de teama sau complexe. Asa ca managementul prezentarii reprezinta de multe ori mai mult de jumatate din munca depusa pentru implementare. Ca doar nu degeaba sunt o gramada de carti si tratate intregi cu solutii de „fermecare” si convingere a clientului. Nu degeaba profesorii de manipulare si persuasiune sunt personaje cheie in staff-urile de promovare ale unor idei sau produse
  5. Si iata ca am ajuns si la varful piramidei, unde avem piatra pretioasa a intregii constructii – INFORMATIA. Fara ea si fara argumentele validarii ei, tot ce v-am scris mai sus sunt aproximativ degeaba. De ce zic APROXIMATIV? Pentru ca daca le avem doar pe primele patru, putem da destul de usor TUNURI. Si exemplele sunt peste tot, nu stau eu sa vi le insir eu aici. Insa pentru o dezvoltare reala, pe termen lung si cu rezultate viabile, avem nevoie de informatii REALE si argumente solide, puse intr-o structura logica
(Si scurtul interviu s-a incheiat aici si am inceput sa vorbim de masini si gagici!) *** Poate va intrebati de unde si pana unde mi-a venit totusi ideea sa vorbesc despre aceste lucruri. Pai odata cu venirea CRIZEI, unii dintre oameni au inteles ca singura solutie de iesire este EFICIENTIZAREA. Asa ca acum in orice domeniu de la bombe nucleare pana la sosete si de la prospecte pana la blogging / jurnalism, se incerca eficientizarea tuturor proceselor. Asa ca am zis sa pun si eu o piatra la temelia acestor discutii, pe langa cele deja existente despre blogosfera / dezvoltare personala / dezvoltare economica citite la Voiculesti, Costin, Liviu Taloi (WebSeminarii), Tibi, Bobby, Adi Ciubotaru, Zoso sau Adi Soare. Sursa imaginii – Purcea Gabriel Andrei KIP IN TACI]]>

Comments

comments

  2 comments for “C'o cafelutza si c'un biscuite nu faci "SUCCESURI"!

  1. artistu
    iulie 9, 2009 at 1:48 pm

    NU cree ca trebuie sa gandim neaparat ca el, ci mai degraba sa ne EDUCAM in spiritul in care si el s-a autoeducat! ;)

  2. Nanuc
    iulie 9, 2009 at 1:11 pm

    De ar gandi mai multi ca prietenul tau .. Foarte adevarat, .. informatia si networking-ul personal sunt importante
    Nanuc’s last blog post..Yuppiii .. vrăbiuţa trăieşte!

  3. Pingback: pligg.com
  4. Pingback: polimedia.us/fain/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *