Din nou despre CLIENTI si despre CUM SA ORGANIZAM UN EVENIMENT!

Sal’tare Saptamana trecuta frate-meu Fanel a avut sansa sa ajunga la cateva evenimente de la care avea multe asteptari. Si uite ca perioada de criza ii crizeaza pe unii organizatori de evenimente si o dau in extreme. Despre ce vorbesc?

  • Pai uite ca frica de saracie ii fac pe unii sa creada ca investitiile in publicitate sau in promovare tre’ sa se faca la limita suportabilitatii, ca solutia de EXISTENTA este taierea tuturor cheltuielilor, inclusiv cele interne. Si auzi de companii care spun ca pana si hartia igienica trebuie rationalizata. Asa ca daca te trec diverse chestii peste cantitatea de hartie igienica existenta ar fi bine sa ai una de rezerva in geanta. Dupa care, mai sunt inteligentii care cred ca promovarea, in perioada asta nu mai are rost. Lumea oricum ne gaseste ca avem cel mai ieftin pret. Ei bine nu e chiar asa. Si exemplele sunt simple. Luati orice supermarket mare si uitati-va peste materalele lor promotionale si veti vedea ca in toate apare macar la un produs eticheta CEL MAI IEFTIN PRET. Si daca respectivul vanzator a nimerit o suta de clienti care cautau exact produsul respectiv, cu siguranta din lene, din graba sau cauza ca per total pretul pentru celelalte produse de care are nevoie, ar da tot pe acolo va cumpara din acelasi loc. Asa ca BA INTELIGENTILOR, bugetele de promovare nu au voie sa scada. Ba din contra, daca produsul vostru este unul vandabil pe piata asta din ce in ce mai saraca pe zi ce trece in vanzatori si dezvoltatori, bugetele si campaniile de promovare ar trebui sa creasca
  • Dupa care avem extrema cealalta. Frate e criza si noua inca ne merge bine. Asa ca daca tot ne merge bine, de ce sa nu cheltuim cat putem de mult pe orice, fie ca vorbim de campanii de promovare, fie ca vorbim de petreceri interne ale firmei sau fie ca vorbim de teambuilding-uri. Sigur ca daca „scumpetea” lor s-ar traduce si in rezultate pozitive in obiectul final al activitatii desfasurate, nu ar fi nici o problema. Insa cat timp totul e facut in ideea „O INCEPEM SI VEDEM NOI CUM IESE!” e degeaba facut. Si apropo de asta, in plecarea de care va spuneam acum o luna in Olanda cu firma, am avut parte de o surpriza de proportii. Fiecare activitate fizica de care am avut parte in prima zi de de acolo, a avut legatura cu cel putin un job din cadrul firmei. Toate indemanarile pe care le-am folosit acolo, au fost „traduse” ca metoda de crestere si eficientizare a activitatii de viitor. Eeee, asa da integrare si gandire a unui eveniment. Si in acest caz chiar si daca toata activitatea de 4 zile a costat foarte mult, efectele pe termen lung si in cadrul companiei si in cadrul relatiei cu clientii va avea un efect mai mult decat pozitiv
  • Si nu in ultimul rand vreau sa va spun despre cat de „mult putem intinde coarda” atunci cand vine vorba de cantitatea de munca si responsabilitatile asumate. Va povesteam acum ceva timp de exprienta la primul job de la Augsburg si de faptul ca responsabilitatile erau din ce in ce mai multe si la final am plecat pentru ca nu mai puteam face fata fizic. Ei bine de multe ori, atunci cand e vorba de firma noastra tidem sa spunem FAC ORICE si mai ales ORICAT, numa’ sa o vad mergand si scotand profit. In fond si la urma urmei E NORMAL. Fiecare din noi cautam succesul! Doar ca, vedeti voi sus se ajunge relativ greu, insa mentinerea in top se face SI MAI GREU. Si daca metodele de crestere sunt relativ aceleasi in mare, metodele prin care sa te mentii acolo includ MUUULTA IMAGINATIE si o deschidere cu care putini sunt inzestrati. Concluzie! Daca vrei SUCCES, imparte responsabilitati, cauta oameni de incredere (si aici e foarte mult de munca), accepta ca PIERDERILE sunt normale in orice activitate, indiferent de ca e comerciala sau nu
Sper ca v-a placut povestea mea de azi despre EVENIMENTE, VANZARI si PROMOVARE! Andrei KIP IN TACI]]>

Comments

comments

  5 comments for “Din nou despre CLIENTI si despre CUM SA ORGANIZAM UN EVENIMENT!

  1. Claudiu Ciobanu
    iulie 12, 2010 at 12:09 pm

    Observatiile sunt corecte. La primul punct ma regasesc si eu cu serviciile mele si iti dau perfecta dreptate. Formularea corecta e : CEL MAI IEFTIN PRODUS sau CEL MAI MIC PRET. Da, se practica, mai ales pentru produsele marca proprie.
    La ultima ta concluzie as mai adauga : invata sa-ti exploatezi mai eficient resursele proprii ! :)

  2. artistu
    iulie 12, 2010 at 12:33 pm

    Superba si concluzia ta. Totusi cred ca pentru asta tre’ sa stii clar cine esti, ce vrei si cat poti! Iar pentru asta trebuie munca multa. Insa cei care reusesc sa afle raspunsul la toate cele 3 intrebari esti un CASTIGATOR sigur! ;)

  3. iulie 12, 2010 at 12:50 pm

    In timpuri normale castiga cel care isi face reclama in modul cel mai placut cu putina (apropiere de cumparator) si mai eficient (se vede in vanzari). Dar in vremuri de criza, mai ales in vremuri de criza va castiga cel care inca isi face reclama siesi, produselor sau serviciilor pe care le ofera pentru ca va ramane in constiinta cumparatorilor.
    Teambuilding-urile aduc profit firmei in masura in care nu sunt asociate de angajati cu teamdrinking-uri. Chiar si workshopurile in care stai inchis 3 zile in sala de conferinte sunt utile cata vreme angajatii au atata minte sa fie atenti, sa invete ceva si sa puna in aplicare, macar sa incerce. Surprizele vin dupa aceea..
    La punctul trei e vorba mai mult de managementul resursei umane disponibile. Asta se invata dar mai mult se practica. Suprasolicitarea angajatilor aduce pe termen lung demotivare si ineficienta dar cine se mai uita la asta cand „pot sa aduc pe altul in locul tau” este indicatia perfecta pentru punctarea pozitiei?

  4. iulie 12, 2010 at 3:02 pm

    @artistu: ai ridicat mingii la fileu unor oameni care se ocupa de asa ceva sau macar s-au lovit in timp de ele;) @claudiuciobanu si @mihai_pintilie.
    @claudiuciobanu: asta nu o vezi decat dupa ce te dai cu capu de toti peretii si-ti dai seama ca daca vrei sa le faci pe toate, ajungi sa te sinucizi social si economic.
    @mihai_pintilie: La noi nu exista cultura managementului resursei umane, acum de abia incepem sa importam cate ceva.
    Nu exista nici managementul riscului unei actiuni care mi se pare un factor important in gestionarea unei perioade de criza ca cea prin care tocmai trecem.
    .-= fanel´s last blog ..Titi Aur vs Sofer cu Tupeu =-.

  5. artistu
    iulie 13, 2010 at 6:21 am

    Ohoo, deja discutia se incinge si imi plac oamenii care comenteaza. Deci se poate. Exista oameni pasionati de crestera unei piete si al unui climat de afaceri placut, calitativ si eficient! Deci se poate si in Romanica! ;)

  6. Pingback: avemblog.net

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *