RESEARCH-ul mancati’as, ne mananca zilele si erodeaza BLOGOSFERA!

Sal’tare
De cand sunt in blogosfera (de prin toamna lui 2006) si pana acum, de fiecare data au fost si probabil vor fi voci si articole, care sa se intrebe sau care sa exprime starea blogosferei. Insa in toate vor exista intotdeauna 2 cuvinte pe care nu tre’ sa le uitam si de care daca ne ingrijim, atunci cand facem un articol: RESEARCH si CONTENT. Daca de al doilea tot auzim peste tot, de primul se vorbeste mai putin si mi-ar placea sa il bagam un pic in seama. Asa ca, daca tot te apuci sa faci un articol, cauta mai draga autorule si adu’ macar un lucru in plus. Asta daca te legi sa zicem de o stire. Sau cum ar spune cei care au studii de jurnalism: Cauta in mai multe surse si fi macar pe aproape, cu realatarea subiectului, de ideea de OBIECTIV! Vorbeam cu Bobby la petrecerea blogereasca de Craciun, despre nebuniile de le mai arunc eu in aventurile mahalalei blogosferice si ma intreba sincer omu’:

DE UNDE ITI VIN FRATE NEBUNIILE ALEA DE IDEI?

Raspuns simplu: In principiu pentru un astfel de post imi trebuiesc cam 3 zile, cu cate 2-3 ore de cautari. De ce? Pentru ca fie care bloggerel pe care il iau in „tarbaca” acolo, trebuie „puricat” ca sa ma leg de ceva. Nu de alta, dar cautand cat mai adanc, prin locurile pe unde scrie, ii poti face surprize omului si e interesant sa il vezi cum isi pune intrebarea: FRATE, DE UNDE STIE ASTA? Sigur ca aici nu intelegea Bobby, de ce lui nu ii trebuiesc decat 15 minute pentru scrierea unui post. SIMPLU? Pentru ca jobul lui sau al altora din ON-LINE, insemna 100% RESEARCH. Iar la scrierea posturilor pe blog, nu fac decat un rezumat scurt. Sincer sa fiu, cred ca mai mult le ia sa puna linkurile, decat sa povesteasca. Sigur ca si asta cu RESEARCH-ul e treaba care va intra greu in capul unora, pentru ca implica munca si mai ales implica rabdare pentru concluzii. Nu vreau sa dau cu bata’n balta si sa zic neaparat ca treburile stau in acest fel, pentru ca nivelul intelectual nu e crescut, pentru ca nu pot fi sigur de asta. Insa publicitatea de genul TE POTI IMBOGATI PESTE NOAPTE DIN BLOGGING, din ultimul timp, a atras multi „increzatori” hotarati sa il rupa pe Google. Problema e ca stiu eu pe unii care strigau inca din 2006-2007, ca nea Gogu nu prea mai e „prietenos”, pentru ca si-a cam luat niste pumni in gura de la doritori din astia de „averi” si a inceput sa fie din ce in ce mai exigent. Acu’ insa ramane o enigma: SA ZICEM CA AI DREPTATE! DAR IN CONDITIILE IN CARE EU MI-AM OBISNUIT CITITORII CU „SUBIECTE FIERBINTI”, NU POT NICI SA TIN UN SUBIECT 3 ZILE CA TINE, CA SA FAC O „CAUTARE” ATENTA SI SA SCOT UN ARTICOL BELEA! In cazul asta te sfatuiesc sa te „antrenezi”. Si cum altetii catiga cate o secunda cu fiecare an ce trece, atunci poate „castigi si tu cate o ora”, cu fiecare luna ce trece. Totul e sa „tragi tare”! La capitolul Avantaje / Dezavantaje nu ma chinui sa le expun, ca o sa par un copil care crede ca a descoperit roata si focul. Doar o sa spun ca asa vad eu o CRESTERE SANATOASA si a ta, si a continutului tau, dar mai ales a maturizarii tale ca stil de scris. Pentru ca nu poti invata totul odata. Tre’ sa iei fiecare regula, „sa o rumegi bine”, sa o intelegi si mai apoi sa te obinuiesti cu ea, ca facand parte din setul tau de principii. Si nu sunt singurul care crede asta! TERMEN LUNG sau SCURT? Din punctul meu de vedere, daca esti un om care nu are treaba cu ziristica / jurnalismul, e clar ca nu ai ce sa iti doresti pe termen scurt. Sigur ca nici ca jurnalist / ziarist, nu vei putea scurta prea tare termenul, pentru ca in fond si la urma urmei tu incerci sa farmeci si asta cere timp. Nu se face repede, decat in foarte putine cazuri: ATUNCI CAND TU ESTI un mic GENIU! Da’ geniile nu se gasesc pe toate drumurile. Aaa, sa nu uit. Ideea nu cred ca e valabila doar in blogging, ci in orice INITIATIVA PRODUCTIVA. Iar ceea ce am scris eu, cred ca nu sunt decat niste reguli de simple de managemant / marketing, pe care dupa ce te-ai dat de prea multe ori „cu capul de sus”, incepi sa le „simti”. Andrei… šŸ˜‰ KIP IN TACI

5 comentarii publicate

  1. chiar daca nu e research, un articol muncit, fie si numai din punct de vedere artistic, tot se cunoaste.
    chestiuni’s last blog post..Si ca lumea suntem noiā€¦Despre chinezii ā€œcapsunariā€ in Bucuresti

  2. Subiectul asta e destul de greu si dureaza mult sa-l dezbatem. Oricum nu se rezolva doar din niste articole publicate.
    Are 2 taisuri: „Cand vedem ca un om are probleme, e bine sa ne bagam sau sa ne facem ca nu vedem? Daca alegem prima varianta, s-ar putea sa fie urat, dar dam dovada de simt civic. Daca alegem a doua varianta, suntem nesimtiti ca nu ajutam omul la greu, dar avem grija de noi.”
    Adaptarea: „Internetul se dezvolta foarte repede. calitate, cantitate. Relevanta poti sa ai in ambele cazuri. Poti avea calitate si cantitate, dar depinde pe ce nisa „alergi”. Depinde pe ce mizezi….Nu stie nimeni ce-i in mintea unui om si gandurile ascunse.
    E mai apreciat un articol muncit, dar la ce folos daca nu este in interesul cititorilor tai?
    sorin’s last blog post..Seriale gratis

  3. @Chestiuni – mai mult sau mai putin. Insa lucrul pe care tre sa il intelegem e ca intr-acolo tre’ sa „batem”!
    @Sorin – sa o luam pe puncte:
    1 – Nu e mult de dezbatut, ci e mult pana intelege lumea si pana pune OSU’ LA TREABA!
    2 – nu are deloc doua taisuri. Pentru ca daca cel in cauza intelege ca avea sau ca are intr-adevar o problema, nu iese deloc urat. Daca insa nu a inteles, mai bine ca s-a suparat. Am scapat de o problema in plus!
    3 – Interesul cititorilor tai il mai educi si tu. hai sa nu fim in continuare sclavii expresiei: LE DAU OAMENILOR CE VOR! šŸ˜‰

Trackback-uri și pingback-uri 2

  1. Artistu zice… » O laud si io un pic, ca e GAJICA faina, Dojo!
  2. Artistu zice… » Socializare, Research, Info - Cum le combinam OPTIM?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*