Reclama sufletul comertului – Publicitate „pe rit nou”

Sal’tare. Primele „izvoare” de reclama sufletul comertului era în perioadele de acum câteva sute de ani cu „strigătorii” de prin târguri și bâlciuri. Si ceva cu care sa îl puteți asemăna, în timpurile actuale, ar fi cei care anunța spectacolele pe Litoral. Sau (de ce nu!) cei cu porumbul fiert, tot de pe plajele autohtone, care au ajuns subiect de „foiletoane”,

De la Reclama sufletul comertului la Profesionalism

Dar cum lucrurile mici durează puțin, iată ca ideea de a oferi „deschidere” mai multor oameni s-a profesionalizat. Si au părut de exemplu picturi mari pe pereții unor cetăți. Sau produse introduse în reprezentațiile circurilor ambulante era alta metoda. Mai apoi (mai ales în Vestul Europei) scriitorii mari erau îndemnați sa folosească anumite produse sau servicii. De ce? Pentru ca producătorii înțeleseseră ca oamenilor le place sa imite. Da, erau (daca vreți!) INFLUENKARII de azi, doar ca mult mai culți și cu mult mai multi neuroni. Da știu… sunt rău, dar nu m-am putut abține.

De ce v-am povestit toate aceste lucruri? Stiti cu totii ca sunt pasionat de mult timp de Reclama si Publicitate. Insa uite ca de abia acum mi-am facut curaj sa devin partener al acestui proiect Recomandari si Publicitate

De ce Recomandari si Publicitate este Reclama sufletul comertului?

Pentru ca azi parca totul este fals si si parca toate reclamele vor sa ne pacaleasca. Asa ca eu vreau sa fac un fel de agenda cu „meseriasi si incredere” si „produse bune”. Sunt convins ca voi fi pacalit de unele. Dar atunci cand voi realiza acest lucru voi avea curajul sa spun AM GRESIT. Pentru ca sunt OM si pentru ca e normal sa facem acest lucru cu totii. Pentru ca toti suntem oameni si toti putem gresi.

In perspectiva unui viitor viabil, brandurile incep sa incorporeze platforme-program care sa integreze toate simturile. In cadrul “Hollistic Selling Proposition”, brandurile sunt acelea care nu numai ca se ancoreaza in traditie , ci si adopta caracteristici religioase, influentand simultan conceptul de branding senzorial ca modalitate holista de propagare.

Fiecare brand are propria sa imagine, care se exprima in diverse forme. In ciuda diminuarii eficientei, publicitatea are un cuvant de spus. Modul in care comunicam mesajul ar trebui gandit pentru a se sincroniza mai bine cu noul context. E nevoie mereu de ceva nou pentru a depasi impasul cu care se confrunta publicitatea. Nici o calitate nemaipomenita a imaginii si nici grafica sofisticata nu mai sunt de ajuns! In promovarea unui brand conteaza mereu loialitatea consumatorului.

Pe de alta parte putem face altfel… reclama sufletul comertului?

Nu trebuie să fii artist, ca să fii creativ, dovadă, spune De Bono, sunt inventatorii, oamenii de
știința. Creativitatea (mai cu seamă gândirea laterală („lateral thinking”)), dincolo de estetic
presupune schimbarea percepțiilor, conceptelor, ideilor. In orice împrejurare în care percepțiile sunt
importante, și creativitatea e importantă.
Mentalitatea că „ideile ar veni de la sine” are un anume fundament, marile idei, cele inovatoare, s-
au întâmplat să vină la anumite intervale de timp și vor mai veni, în același ritm interior. Totuși,
putem încerca să obținem idei într-un mod mai direct utilizând creativitatea într-un mod deliberat.
„Nu trebuie să așteptăm să ia foc pagoda, ca s ă descoperim gustul cărnii de porc bine fripte, putem
să ajungem la același rezultat cu efort mai mic, dar deliberat canalizat”, spune De Bono.

Andrei
KIP IN TACI

Surse imagini – Andrei Partos

2 comentarii publicate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*